Torstaikahvien ohjelma

Taksen kahvitilaisuus12.5.2017 Tapiolan palvelukeskuksen valoisissa tiloissa. Nykyisin kahvitilaisuudet järjestetään aina torstaisin.

Torstaisin parittomina viikkoina järjestämme ohjelmallisen kahvitilaisuuden
Tapiolan palvelukeskuksessa, jonka osoite on: Länsituulentie 1 A 3. kerros.

Torstaitilaisuudet alkavat klo 14
Kokoustila vapautuu käyttöömme klo 13.45

17.1.Bränditoimittajana Helsingin Sanomissa: Vieraamme Anna-Stina Nykänen on Helsingin Sanomien sunnuntaitoimituksen toimittaja ja yksi maan tunnetuimmista kolumnisteista. Hän on monipuolinen journalisti ja armoitettu humoristi. Helsingin Sanomissa hän on työskennellyt vuodesta 1989 lähtien. Kirkon viestintäpalkinnon hän sai joulukuussa 2018.
31.1.

Suomen Joutsenen Atlantin purjehdukset 1930-luvulla: Anja-Bi Pulkkinen kertoo meille Suomen laivaston koululaivana toimineen Suomen Joutsenen purjehduksista Atlantilla 1930-luvulla. Nykyään tämä kolmimastoinen fregatti on museolaivana Aurajoessa Turun Forum Marinumissa.

14.2.Hätäensiapu: Roger Storås kertoo, miten henkeä uhkaavassa tilanteessa tulee toimia.
28.2.Minna Canth: Tietokirjailija ja kirjallisuushistorioitsija Minna Maijalan aiheena on Minna Canth, jonka syntymästä tulee kuluneeksi 175 vuotta tänä vuonna. Minna Maijala on tehnyt väitöskirjan Minna Canthista ja kirjoittanut 2014 ilmestyneen kirjailijan elämäkerran. Teos kuvaa ristiriitaa Minna Canthin yksityiselämän haavoittuvuuden ja julkisuuskuvan välillä. Esiin piirtyy herkkä ja hehkuva Minna.
14.3.Kevätkokous: Käsiteltävinä ovat sääntömääräiset asiat.
28.3.Ajankohtaista kuulon kuntoutuksesta: HYKSin Korva-, nenä- ja kurkkutautien klinikan dosentti, ylilääkäri Antti Aarnisalo kertoo, miten kuuloa kuntoutetaan.
11.4.Kenraalin iltahuuto: Kenraali Gustav Hägglund pohtii viimeisimmässä kirjassaan Kenraalin iltahuuto, miten Suomen arvokasta menneiden sukupolvien perintöä tulisi vaalia. ”Suomi on niin hyvä maa, että sitä kannattaa puolustaa, vaikka henkensä kaupalla.”
25.4.

Vuoden 2009 ulkosuomalaisen Leena Pasasen elämänkokemukset: Lastenlääkäriksi Oulussa vuonna 1980 valmistunut Leena Pasanen on toiminut koko työuransa Suomen Lähetysseuran tehtävissä Ilembulassa Tansanian evankelis-luterilaisen kirkon sairaalassa. Leena on toiminut neljän nyt jo aikuisen aids-orvon holhoojana. Tansanian kokemuksistaan Leena on kirjoittanut kirjat Daktarin lapset ja Noel - Daktarin tarinoita Tansaniasta. Elämänkokemuksistaan Leena kertoo meille.

9.5.Albergan kadonnut huvilaidylli: Kotiseutuneuvos Arja Salmi kertoo Albergan kadonneesta huvilakulttuurista. 1900-luvun alussa kukoistaneen huvilaelämän muisto elää edelleen monissa Leppävaaran nimissä.