Syyskokous 2015

Perjantaitilaisuutemme 23.10. alkoi kunnallispoliittisella tilannekatsauksella. Olimme saaneet vieraaksemme kaupunginhallituksen jäsenen, arkkitehti Jouni J Särkijärven. Saimme hyvän käsityksen Espoon nykytilanteesta. Erityisesti Espoon uusi hoivasairaala kiinnosti. Kuulimme, että sairaalaan tulee vain yhden hengen huoneita, joihin jokaiseen tulee myös kuntoutumisvälineitä. Tarkoitus on, että sairaalassa olija kuntouttaa itseään joka päivä 6 tuntia.

Jouni J Särkijärven esityksen jälkeen pidettiin syyskokouksemme, joka alkoi Kansallisen senioriliiton ansiomerkkien jaolla. Jakajina toimivat jäsenrekisterivastaava Liisa Vuorenmaa ja taloudenhoitaja Seija Räisänen. Liiton hopeisen ansiomerkin saivat todella pitkän, ansiokkaan uran Taksessa tehneet varapuheenjohtaja ja matkanjärjestäjä Leena Tuohiniemi ja matkanjärjestäjä, Taksea piirihallituksessakin edustanut Eeva-Liisa Syväoja. Liiton pronssisen ansiomerkin saivat yhdistyksen puheenjohtaja Anna-Maija Sjöberg ja sihteeri Eeva Kivilaakso.

Syyskokouksen puheenjohtajan Ritva Pihlajaniemen johdolla kokous sujui joutuisasti ja hyvin. Sihteerinä oli Eeva Kivilaakso. Yhdistyksen puheenjohtaja Anna-Maija Sjöberg esitteli mm. toimintasuunnitelman.  Taloudenhoitaja Seija Räisänen puolestaan esitteli mm. vuoden 2016 talousarvion. Päätettiin pitää jäsenmaksu ennallaan 23 eurona.

Vuoden 2016 hallitukseen valittiin puheenjohtajaksi edelleen Anna-Maija Sjöberg ja muiksi jäseniksi Juha Erkama, Eeva Kivilaakso, Seija Räisänen, Leena Tuohiniemi, Ritva Vilen-Kinnunen, Liisa Vuorenmaa ja Leena Välimäki. Erovuoroinen Merja Stillman on luvannut jatkaa perjantaitilaisuuksien tärkeässä kahvitustehtävässä. Toinen erovuoroinen Elina Miettinen lupasi edelleen olla aktiivinen takselainen.

Eeva Kivilaakso ja Ritva Pihlajaniemi
Seija Räisänen
Kiitoskukat kokouksen puheenjohtajalle Ritva Pihlajaniemelle
Ansiomerkin saajat yhteiskuvassa. Vasemmalta Eeva-Liisa Syväoja, Eeva Kivilaakso, Leena Tuohiniemi, Anna-Maija Sjöberg