Torstaitilaisuudet on koronatilanteen vuoksi korvattu etäluennoilla

Torstaiohjelmat
Tammi- maaliskuun omat luennot pidetään torstaisin klo 14.00 EJY ry:n Erkkerissä, josta luento jaetaan Microsoft Teamsin kautta (“striimataan”) jäsenille. Osallistumislinkki lähetetään sähköpostitse etukäteen. Tapahtumaan kirjauduttaessa on annettava oma nimi ohjelman sitä pyytäessä. Luentojen lisäksi täydennämme korona-ajan ohjelmaa myös etäopastuksilla. Etäopastuksiin on ilmoittauduttava. Jos tilaisuuden osallistujamäärää on rajoitettu, linkki opastettuun tapahtumaan lähetetään vain Ilmoittautuneille.
18.3. ko 14
Espoon perinneseuran varapuheenjohtaja Esko Uotila:
Espoo, maalaispitäjästä kasvavaksi kaupungiksi. Espoon maankäytön muutokset viime vuosikymmeninä. Esitelmän jälkeen yhdistyksen kevätkokous n. klo 15 erillisenä Teams-tapahtumana.
18.3. klo 15
Yhdistyksen kevätkokous Teams-tapahtumana. Kokoukseen on ilmoittauduttava 15.3. mennessä.
25.3. klo 13 Amos Rex
Amos Rexin etäopastuksella syvennytään tarinoiden, tunnelmien ja tarustojen kautta Egyptin loisto-näyttelyyn. Tällä opastuksella esineitä voi tarkastella lähempää, kuin mitä museovierailulla on mahdollista! Takse maksaa opastuksen. Linkki opastukseen lähetetään ainoastaan ennakkoon ilmoittautuneille. Ilmoittautuminen alkaa ma 15.3. klo 10.00.
8.4. klo 14 Olkiluoto
Etäopastus: Olkiluodon ydinvoimala
Digivierailulla esitellään kattavasti Eurajoella toimivan ydinvoimalan toimintaa. Aikaa on varattu 1-1,5 tuntia, jolloin voi myös tehdä kysymyksiä paikalliselle TVO:n asiantuntijalle. Linkki Teams-opastukseen lähetetään jäsenille edellisenä päivänä.
15.4. klo 14
Etäluento: lääket. ja kir. toht. Esko Kaartinen kertoo nivelrikosta
22.4. klo 13 Turku
Virtuaalinen suora etäopastus Aurajoen rannoilta. Takse maksaa opastuksen. Linkki opastukseen lähetetään ainoastaan ennakkoon ilmoittautuneille. Ilmoittautuminen alkaa ma 12.4. klo 10.00.
29.4. klo 14
Jäsenistön nettikahvit. Vapaata keskustelua verkossa.
6.5. klo 14
Etäluento: Ylikonstaapeli Ari Yliselä kertoo vanhuksien huijaamisesta.
20.5. klo 14
Etäluento: Eduskunnan ent. talouspäällikkö Pertti J Rosila kertoo Eduskunnan naisista.
ma 24.5. klo 14.00-15.30
Muistiluento
Uudenmaan Muistiluotsin järjestämä etäluento kaikille muististaan ja muistin huoltamisesta kiinnostuneille.